Een energieke en uitdagende theatervoorstelling waarin Chantal haar eigen teksten combineert met monologen uit de klassieke toneelliteratuur.
Chloé, studente psychologie, gaat in de sportschool op een filosofische zoektocht naar de essentie van verliefd zijn, flirten en verlangen.
Onschuldig, licht, diep,
passioneel, sportief, sexueel, smachtend, schrijnend,
tegenstrijdig, devoot, stil, onstuitbaar
verlangen.
Terwijl ze zich voorbereidt op haar tentamens flirt ze elke dag heviger met haar liefdesobject, de Marokkaanse personal trainer op de sportschool. Al zwetend en hijgend zingt ze een sexy spierlied, brengt een ode aan het zweet en beleeft duizend en één wilde fantasieën in één nacht. Maar wat te doen als verlangen haar te veel wordt en de liefde een fata morgana blijkt?
Als uitgangspunt en inspiratiebron voor deze voorstelling zijn monologen van klassieke heldinnen gebruikt: Julia, Phaedra, Antigonae, Cleopatra.
De monologen worden in het verhaal verweven en waar nodig herschreven vanuit Chloé’s gezichtspunt. Hierdoor ontstaat een mengeling van hedendaags en literair taalgebruik. Alle verhalen spelen zich af in het hoofd van Chloé. De contacten die zij heeft (zus, medestudent en sportman) lijken alleen in haar perceptie van de werkelijkheid te bestaan. Het enige tastbare is de mobile, de laptop en de sportmachine. Droom en werkelijkheid lopen steeds door elkaar. Het land Marokko, waar Chloé zich probeert in te leven in de cultuur van haar geliefde, wordt beleefd als een fata morgana en leent zich uitstekend voor de mengeling van doorgeslagen fantasie en illusoire werkelijkheid. Chloé ontwikkelt zich van slachtoffer van verlangen, van wachtend en smachtend meisje tot onafhankelijke vrouw die de wereld tot haar minnaar verklaart.